sobota, 20 stycznia 2024

Wracam na bloga


"Jezus zmęczony drogą siedział sobie przy studni. Było to około szóstej godziny. Nadeszła [tam] kobieta z Samarii, aby zaczerpnąć wody. Jezus rzekł do niej: «Daj Mi pić!» Jego uczniowie bowiem udali się przedtem do miasta dla zakupienia żywności. Na to rzekła do Niego Samarytanka: «Jakżeż Ty będąc Żydem, prosisz mnie, Samarytankę, bym Ci dała się napić?» Żydzi bowiem z Samarytanami unikają się nawzajem. Jezus odpowiedział jej na to: «O, gdybyś znała dar Boży i [wiedziała], kim jest Ten, kto ci mówi: "Daj Mi się napić" - prosiłabyś Go wówczas, a dałby ci wody żywej»".  
(J 4, 6-9)

Wracam na bloga. To mój pierwszy wpis od dwóch lat. W ostatnich dniach mój stary blog został odświeżony i przybrał nową, piękną szatę graficzną z wymownym logiem. Została mu także nadana nowa nazwa. Co mnie zmotywowało do powrotu? Wiele kwestii złożyło się na podjęcie tej decyzji. Jedną z nich jest fakt, że Instagram coraz bardziej przypomina przydrożny słup z ogłoszeniami, który aż kipi od natłoku ulotek i reklam. Czasem mam wrażenie, że kiedy tam wchodzę, to z wszech stron jestem bombardowana proponują kupna książek i innych rzeczy.

Z drugiej strony tradycyjne wpisy przestają być modne, ponieważ z dnia na dzień coraz bardziej zostają wypierane przez rolki i filmy wideo. Czasem zadziwia mnie to, że rolka którą uda mi się zmontować w kilkanaście minut ma większe zasięgi i zainteresowanie niż post, nad treścią którego pracowałam kilka godzin. Nie mówię, że sama nie wrzucam na Instagramie rolek - robię to dość często, ponieważ z istnieje  szansa, że trafi ona do większej liczby odbiorców. Jednak z biegiem czasu coraz bardziej uświadomiłam sobie, że zaczęło mi tam tak po prostu brakować ciszy i pewnej głębi. Gdzie się podział ten Instagram, który jeszcze nie tak dawno był dla nas foto pamiętnikiem, w którym dzieliliśmy się z innymi najpiękniejszymi chwilami z naszego codziennego życia? 

Wielokrotnie wymieniłam się swoimi spostrzeżeniami z innymi dziewczynami, które również zauważyły to, że zwyczaje wpisy i posty nie są już klikalne; że po ludzku nie opłaca się ich pisać. Podczas jednej z konwersacji na Instagramie, bardzo dotknęły mnie słowa Jagody Kwiecień (na Instagramie znajdziecie Ją jako @jagopepermint), która na pożegnanie napisała do mnie krótką,  wymowną modlitwę:

"Panie, daj nam wody żywej z Twojej studni".

Słowa Jagody po prostu zmotywowały mnie do powrotu na bloga. Stały się dla mnie mottem i światłem; uświadomiły, że tak naprawdę od dawna szukam ciszy, głębi i wolniejszego życia. Czasem tak mam, że potrzebuję się zatrzymać; potrzebuję  wcisnąć przycisk STOP i zasmakować Slow life. Słowa Jagody stały się dla mnie motywacją do tego, żeby dogrzebać się do starego bloga, nieco go odświeżyć nową szatą graficzną i zacząć na nowo swoją przygodę z pisaniem. Poczułam jak wraz z Jej słowami napełnia moje serce świeżość niczym bryza morska i nowy powiew Ducha.


Tak więc ewangeliczna Samarytanka stała się motywem przewodnim tego bloga. Poprzez Jego nazwę W Nim jest Źródło chcę pokazywać, że tylko w Jezusie i Jego przebitym Sercu jest dla nas źródło Wody Żywej. Tylko On sam jest w stanie zaspokoić wszystkie pragnienia naszego serca. Zawsze kiedy czytam Ewangelię o spotkaniu Jezusa z kobietą z Samarii wzrusza mnie fakt, że po spotkaniu z Nim zostawiła swój pusty dzban przy studni i wróciła do wsi napełniona Jego miłością. Nic poza Jezusem nie jest w stanie napełnić naszego serca...

Bardzo chciałam, żeby ten blog nie tylko dla mnie, ale przede wszystkim dla tych, którzy będą do Niego zaglądali stał się miejscem wyciszenia, spotkania z Jezusem i doświadczenia głębi Jego miłości. Może nawet takiego zasmakowania życia wolniejszego i uważności. 

Nadal będę działać na Instagramie, ale potrzebuję mieć również takie miejsce odosobnienia, pustyni, gdzie będę mogła dzielić się z Wami moimi biblijnymi rozważaniami, dobrymi książkami, które warto przeczytać i Świętymi, z którymi się zaprzyjaźniłam. Z pewnością będzie tutaj trochę o Założycielach naszego Zgromadzenia, o bł. Prymasie Wyszyńskim, o Słudze Bożym ks. Aleksandrze Woźnym i wielu innych wspaniałych ludziach Boga, którzy stali się częścią mojej duchowej drogi. 

To tyle na dziś. Do zobaczenia wkrótce.


14 komentarzy:

  1. Powodzenia Siostro. Też mam wrażenie że Instagram współcześnie nie jest pamiętnikiem foto a bardziej słupem reklam i chaosu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za obecność. Jestem w trakcie przygotowania kolejnych wpisów 🤍

      Usuń
  2. Szczęść Boże Siostro,
    Bardzo się cieszę, że Siostra wróciła na bloga. Dziękuję za odwagę dzielenia się swoim doświadczeniem i najpiękniejszej przygody z Jezusem.
    https///nieuczesanemilkapisze.blog.deon.pl






    Jezusem. https //nieuczesanemilkapisze.blog
    nieuczesanemilkapisze.blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę tu zaglądać z przyjemnością i czytać. Powodzenia!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wpis ♡
    Dokładnie to samo odczuwam wchodząc na instagrama...
    Pozdrawiam siostrę🤗

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, niech Duch Św. prowadzi. ❤️. Będę zaglądać i czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale, że będzie siostra prowadzić bloga, a to mój ulubiony fragment.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale. Na pewno się tutaj rozgoszcze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trafiłam z IG:), ale to blogowy świat lubię. Będę odwiedzać.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobra decyzja. Ig stal się rzeczywiście targowiskiem i ci, którzy nie są nastawieni "na sprzedaż" giną, bo teraz już nawet nie liczą się hashtagi, ale ilość polubień. Pozdrawia serdecznie i na pewno będę zaglądać, aczkolwiek ja rzadko komentuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam Siostrę, jestem tu pierwszy raz i bardzo się cieszę, że nieoczekiwanie tutaj dotarłam. Szukam takich pięknych, duchowych przestrzeni i proszę o jeszcze….. Pozdrawiam serdecznie🙏🏼🤗

    OdpowiedzUsuń
  11. Bóg zapłać Siostro za tę inicjatywę! Cieszę się, że trafiłem na blog właśnie teraz. Z chęcią będę czytał wpisy. Jestem pewien, że pomogą w wyciszeniu i rozmyślaniu o Bogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło z siostrą współpracować ! 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © W Nim jest Źródło , Blogger